Sunday, December 8, 2013

Le Weekend: Braunschweig

Dieses Wochenende bin ich mit meiner Familie in Braunschweig unterwegs gewesen. Wir sind über den Weihnachtsmarkt gebummelt, haben Weihnachtseinkäufe gemacht und gut und viel gegessen. Gleich geht der Zug zurück nach Naumburg und dann muss ich noch ein bisschen Aufräumen, denn morgen kommt Besuch aus dem hohen Norden :o)

This weekend I have been in Braunschweig with my family. We strolled through the city and the Christmas market, did some Christmas shopping and ate a lot. In a few hours we'll be driving back and then I have to clean my apartment, because I'm expecting a visitor from the far north end of Germany. :o)

Schöne Lichter.

Beautiful lights.

Weißer Glühwein.

White hot spiced wine.

So einen Stern möchte ich gern haben!

I want one of these stars!

Der Nikolaus hat mir Ohrringe geschenkt.

I got earrings from Nikolaus.

Steht mir so eine Pilotenmütze?

Rockin' the pilot hat.

Das Schloss. Ein riesiges Einkaufszentrum.

The castle. A hupe shopping mall.

Meine neuen Winterboots von Marc O'Polo.

My new winter boots by Marc O'Polo.

Riesenpyramide.

Giant pyramid.

Sonntagsspaziergang

Sunday stroll

White Mocca Latte. Lecker!

White Mocca Latte. Yummy!

Bummeln.

Strolling.

Schokoschrauben.

Screws made of chocolate.

Von innen aufwärmen bei Vapiano.

Lunch at Vapiano.


Was habt ihr dieses Wochenende schönes gemacht? Wart ihr Glühwein trinken? Weihnachtsgeschenke kaufen?

What did you do this weekend? Did you have hot spiced wine? Did you buy Christmas presents?









No comments:

Post a Comment