Monday, May 13, 2013

Nordfriesland

Es ist schon nach zehn und alles dunkel, aber ich bin grad ganz aufgeputscht. Habe gerade einen Sendungsmitschnitt vom NDR angeschaut, den mit eine Sylter Freundin zum Geburtstag geschenkt hat und für knappe anderthalb Stunden war ich gerade an meiner geliebten Nordsee. Mit Meer und Watt, SPO und Zentrum, Friesentorte, Krokussen in Husum, Seehunden und Graugänsen. Hach war das toll. Nordsee Ahoi!

It is already after 10 pm and everything is dark, but I am wide awake and excited. I just watched a DVD with a recording of a German broadcast, which I got from a friend in Germany as a birthday gift and for almost 90 minutes I was at my beloved North Sea. With the sea and the mud flats, St. Peter Ording and the center where I used to work, Friesen cake and crocuses in Husum, seals and grey geese. Gosh, that was amazing. North Sea Ahoy! 



Mein erster Ausraster: Georg im Bild!

The first time I went nuts: Georg is in the show!

Zweiter Aufschrei: Mein Zentrum. Wenn jemand von euch jemals an die Nordsee fährt, unbedingt vorbeischauen. Internetseite ist hier.

Second scream: the center where I used to work. If you ever go to the North Sea you have to visit it. The homepage is here.

Und nochwas totaaal interesantes aus der Sendung: Die Föhrer Landfrauen häkeln ein Riff?!?!? Wie geil ist das denn? Das ist wohl ein weltweites Projekt, eine Fusion aus Kunst, Mathematik und Umweltschutz. Hier ein 2min. Erklärungsvideo dazu.

And here something reeeally interesting from the show: the womens country club on the island Föhr is crocheting a reef. How cool is that? It is a worldwide project, a fusion of art, mathematics and nature conservation. Here is a short explanation of the project.

1 comment:

  1. Hahaha, was macht denn bitte Georg bei der Landpartie?! Ich will ne Kopie, bitte!

    Franzi

    ReplyDelete