Wednesday, May 29, 2013

Ballett


Ich habe gestern zum allerersten Mal in meinem Lebe Ballett gemacht. Und das kam so: ich war morgens beim Yoga und da erfuhr ich im Gespräch mit der Tochter von meiner Yogalehrerin, dass sie Bauchtanz lernt. Ich hatte das in Jena auch mal zwei Semester gemacht und so war ich gleich begeistert, als sie mich fragte, ob ich nicht mal mitkommen möchte. Wie es sich ergab, war das dann auch gleich gestern Abend. Im Anschluss an die Bauchtanzstunde gab die Lehrerin gleich noch Ballett und ich dachte mir: Why not? Es war total anstrengend in den Beinen und mir war ganz schwindelig nach den ganzen Drehungen, aber es hat super Spaß gemacht. Mal sollte öfter einfach mal was Neues probieren!

Yesterday, for the very first time in my life, I took a ballet class. And this is how it happened: I went to yoga class in the morning and whilst talking to my yoga teachers daughter I found out that she is taking belly dancing classes. When I was studying in Jena I also did that for two semesters and so I was very enthusiasic when she asked me, if I wanted to join her for a lesson, which was right at that evening. And after belly dance the teacher gave a ballet lesson and I asked myself: Why not? It was so exhausting in my legs and I was dizzy after all the turning and twisting, but it was so much fun. You should try new things more frequently!

No comments:

Post a Comment