Monday, April 29, 2013

Home Is Where The Dom Is

Ok. Los geht's mit den Fotobomben: Als erstes bin ich für ein paar Tage nach Hause gefahren und habe versucht soviel Zeit wie möglich mit meinen Liebsten zu verbringen und meinen Geburtstag gefeiert: 

Ok. Let's start with the photo bombs: First thing I did in Germany was visiting my hometown and I tried to spend as much time as possible with my beloved ones and celebrated my birthday:

Ich hatte den entspanntesten Flug ever! Ich konnte sogar meine Beine lang ausstrecken. Im "Fernsehen" lief "Der Schlussmacher" mit Matthias Schweighöfer. Ich fand ihn herrlich und habe Mitflieger durch lautes Lachen gestört.

I had the most relaxing flight to Germany ever. I was even able to unwind my legs. I watched "Der Schlussmacher" a German movie that I really enjoyed and I think, I disturbed some of my flying fellows with my laughter.

Besorgungen in der Stadt mit meiner Mutti. Danach haben wir uns mit einem Stück Schokokuchen am Holzmarkt belohnt.

Running errands downtown with my mum. Afterwards, we rewarded ourselves with a piece of chocolate cake at the Holzmarkt.

Douglas hatte Geburtstag und so haben meine Cousine und ich eine kleine Stärkung abgestaubt.

One of the German drugstores celebrated anniversary and so my cousin and I received a tiny appetizer for free.

Die imposante Nagellacksammlung von meiner Cousine. Die, die nicht mehr ins Regal passen, werden in einem großen Bonbonglas aufbewahrt.

The impressive nail polish collection of my cousin. The ones that don't fit into the shelf are stored in a big jar.

Zu meinem Geburtstag habe ich mir Rouladen und Klöße gewünscht. Mmmmmh.

On my birthday, I wanted to eat a typical German meal: roulade and dumplings. Noooom.

Kaffee und Kuchen bei meinem Papa.

Coffee and cake at my dads.

Meine Lieblingsgeburtstagsschokotorte und mein Lieblingsgeburtstagsritual.

My favorite birthday chocolate cake and my favorite birthday ritual.

Mein kleiner Gabentisch bei meiner Mama.

My little table for presents at my mum's.

Und schließlich Abendbrot mit Lindi, Annie, Mami und Deti und jeder Menge Rotkäppchen.

And finally: dinner with Lindi, Annie, mummy and Deti and lots of sparkling wine.

1 comment: